Fancy Chocolate & Pinata

Fancy Chocolate & Pinata

Friday 14 June 2013

Jejak Qaseh, Tautan Qaseh

Assalamualaikum dan Salam Ceria buat semua..

Post kalini ialah tempahan dari kawan Umi yang dah lamaaaa tak jumpa. Nama gelarannya Kak Long. Sejak tahun 2005 sampailah 2013 ni baru jumpa balik. ALLAHU AKBAR 8 tahun tuuu..hihih..  

Umi kenal Kak Long dalam Program Latihan Khidmat Negara (PLKN). Kami sama2 dari Kluang, dihantar ke Kem Sekakap di Mersing bersama ramai lagi peserta lain dari seluruh negeri. Tepi pantai tauuu...^__^ bestt sangat.hehe. Time paling best bila hari Ahad la aktiviti bebas dapat ngadap pantai lama2 dengan angin yang nyaman, pemandangan indah, tengok ragam pelatih2 lain yang sama2 lepaskan rindu pada keluarga dengan menikmati pemandangan laut. Nak outing manalah dapat, tambahan lagi kem tu dalam kawasan yang terpencil lah jugak. Sepanjang jalan nak ke kem banyak hutan2 dan kebun2..susah nk nampak perumahan. (atau mungkin tu cuma pendapat Umi je sebab masuk kem tu sekali dan 3 bulan tak keluar2 T__T)

Umi & Kak Long sama2 ditempatkan dalam Kompeni Delta. Kenangan dalam PLKN terlalu banyak. Ada yang gembira, yang sedih, yang tak puashati, yang bercinta, yang melatah, yang takut dan yang serammm pun ada tau. Masa duk dalam kem, tak sabar2 nak balik..bila cukup 3 bulan dan dah boleh balik..beratnyaaa hati nak berpisah. Hihihh..

Setelah 8 tahun berpisah dan kami bertemu kembali di Facebook. Lepastu jumpa di Kluang bersama2 melawat seorang lagi rakan PLKN yang baru bersalin. Berbual cerita2 lama dan baru. Kak Long telah menempah 100biji coklat Praline Oreo dengan corak bunga warna merah jambu sempena majlis aqiqah anak saudaranya yang pertama. Tapi untuk lebih lain daripada yang lain, Oreo digantikan dengan inti badam dan kismis, mengikut permintaan pelanggan ^__^. Tambahan 8 biji coklat berbentuk kiub berintikan Nutella.

Jom sama2 tengok tempahan penuh kasih sayang dari seorang ibu saudara buat anak saudaranya :~~   





Terima Kasih, Kak Long Citra Qaseh ^__^

Berminat nak dapatkan coklat macamni juga untuk goodies majlis2 anda? Hubungi 017-7938510 untuk mendapatkan harga terbaik dan berbaloi2 untuk anda ^__^




No comments:

Post a Comment