Fancy Chocolate & Pinata

Fancy Chocolate & Pinata

Tuesday 23 April 2013

Restu Emak & Abah

Assalamualaikum dan Selamat Petang. 

Mungkin ada yang tertanya2 apa yang istimewa S.M.S dari Emak & Abah Umi ni? Pada Umi, S.M.S mereka sangatlah istimewa, sebab Umi jauh di Melaka. Emak & Abah Umi pula di Johor. Jauhkann??? :p
(3 jam perjalanan tu, jauh apa.hehe..) S.M.S mereka sangat istimewa sebab penuh dengan semangat, sokongan,doa dan kasih sayang pada kita, kalau tak percaya, cuba tengok balik S.M.S dengan kawan2, bandingkan dengan S.M.S dengan ibu bapa kita, ada beza kan? Rasa lebih bersemangat lagi2 kalau mereka bagi dorongan pada kita.

Macam masa mula2 Umi berniaga coklat ni. Selalu juga Emak & Abah Umi tanya perkembangan bisnes. Laku kah coklat Umi? Banyak tak Umi buat? Habis tak jualan? dan macam2 lagi soalan yang buat kita semangat nak sampaikan khabar yang happy2 je untuk mereka. Jenis Umi juga, kalau jualan banyak dan ramai yang suka, Umi akan kongsikan dengan mereka, jika tempahan biasa-biasa je, Umi diam2 aje lah.hehe..jom tengok inbox Umi sebentar..


Semangat tau bila mereka pun gembira jualan kita habis. Pada Umi happy tu bukan sebab dapat pulangan je, tapi sebab dapat buat keyakinan Emak & Abah Umi bertambah dengan bidang yang Umi pilih ni. Bila ibu bapa kita senang hati, kita pun turut senang hati sebab dapat kepercayaan dan sokongan yang kuat dari mereka. Barulah berkat dunia dan akhirat. In Shaa ALLAH.



Apa pun pekerjaan yang kita pilih, walaupun pilihan atas keputusan kita sendiri, atau ibu bapa yang tentukan,  mestilah diiringi dengan minat dan semangat kita dalam buat sesuatu kerja tu. Kalau memang rasa tak serasi, tak sesuai dengan apa kerja yang kita buat sekarang, fikirkan dan cuba cari apa kelebihan sebenar kita supaya kita tak rasa buang masa dengan kerja yang kita buat setiap hari + tension + boring nak buat kerja tu..

Harap2 apa yang Umi katakan ni dapat memberi manfaat kepada awak2 semua dalam menentukan masa depan ya. Umi pun memperingatkan diri Umi sendiri dalam hal ini. Semoga berguna ^__^

  

No comments:

Post a Comment